ЕК одобри удължаване на срока за постигане нормите за азотен диоксид в София и Пловдив
10.09.2012, Брой 2/2012
Прилагането на нормите се отлага до 31 декември 2013 г. Искането за удължаване на срока бе отправено в края на 2011 г. от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) до Европейската комисия в съответствие с изискванията на европейската директива за качеството на въздуха и за по-чист въздух в Европа.
„Удължаването на срока дава на двете общини допълнително време да изпълнят заложените в общинските си програми мерки за постигане на нормите, да коригират тези мерки и при необходимост на набележат и изпълнят допълнителни, смятат от министерството.
Удължаването на срока означава, че до края на периода България няма да подлежи на налагане на санкции за превишените нива на азотен диоксид в тези две зони. За този срок нивата в тях трябва да съответстват на установените норми плюс допустимите отклонения от тях, които са 50%”, коментират от МОСВ.
До този момент три други държави-членки на ЕС са получили удължаване на срока за азотни оксиди за заявени зони, а на четири държави удължаване на срока е напълно отказано.
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ ПО ТЕМАТА
Пътният транспорт и битовото отопление продължават да са водещите замърсители на въздуха в ЕС
Пътният трафик е основен източник на замърсяване на атмосферния въздух в Западна и Северна Европа, като 6 държави (Австрия, Дания, Финландия, Нидерландия, Португалия и Обединеното кралство) го посочват като единствена причина за регистрираните превишения
Значително подобрение на качеството на въздуха в Европа през последното десетилетие
Мерките за ограничаване на разпространението на коронавируса, въведени в повечето европейски държави през пролетта на 2020 г., са довели до значително ограничаване на емисиите на атмосферни замърсители най-вече от пътния транспорт, авиацията и международното корабоплаване.
Измерване концентрацията на прах във въздуха
Методи за пречистване на отпадъчни газове от азотни оксиди
B практиката терминът азотни оксиди (NOX) се използва за сумарните емисии на азотен оксид (NO) и азотен диоксид (NO2). Около 40% от емисиите на азотни оксиди от стационарни източници се генерират от котли в топлоелектрически централи.
Пътният транспорт и битовото отопление продължават да са водещите замърсители на въздуха в ЕС
Пътният трафик е основен източник на замърсяване на атмосферния въздух в Западна и Северна Европа, като 6 държави (Австрия, Дания, Финландия, Нидерландия, Португалия и Обединеното кралство) го посочват като единствена причина за регистрираните превишения
Значително подобрение на качеството на въздуха в Европа през последното десетилетие
Мерките за ограничаване на разпространението на коронавируса, въведени в повечето европейски държави през пролетта на 2020 г., са довели до значително ограничаване на емисиите на атмосферни замърсители най-вече от пътния транспорт, авиацията и международното корабоплаване.
Системи за непрекъснат мониторинг на прахови частици
Прилагането на непрекъснат мониторинг на емисиите на прах от промишлените предприятия осигурява съответствие със законодателството и улеснява следенето на експлоатационните характеристики на инсталациите.
Предстои актуализация на програмите за КАВ в няколко общини
Целта на програмите, които ще се финансират безвъзмездно по ОП “Околна среда 2014-2020” е да се намалят нивата на замърсителите и да се достигнат утвърдените норми за фини прахови частици, азотни оксиди, серен диоксид и др., както и да се планират адекватни към местните условия мерки за подобряване на качеството на атмосферния въздух.