ЕК одобри удължаване на срока за постигане нормите за азотен диоксид в София и Пловдив
10.09.2012, Брой 2/2012
Прилагането на нормите се отлага до 31 декември 2013 г. Искането за удължаване на срока бе отправено в края на 2011 г. от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) до Европейската комисия в съответствие с изискванията на европейската директива за качеството на въздуха и за по-чист въздух в Европа.
„Удължаването на срока дава на двете общини допълнително време да изпълнят заложените в общинските си програми мерки за постигане на нормите, да коригират тези мерки и при необходимост на набележат и изпълнят допълнителни, смятат от министерството.
Удължаването на срока означава, че до края на периода България няма да подлежи на налагане на санкции за превишените нива на азотен диоксид в тези две зони. За този срок нивата в тях трябва да съответстват на установените норми плюс допустимите отклонения от тях, които са 50%”, коментират от МОСВ.
До този момент три други държави-членки на ЕС са получили удължаване на срока за азотни оксиди за заявени зони, а на четири държави удължаване на срока е напълно отказано.
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ ПО ТЕМАТА
Пътният транспорт и битовото отопление продължават да са водещите замърсители на въздуха в ЕС
Пътният трафик е основен източник на замърсяване на атмосферния въздух в Западна и Северна Европа, като 6 държави (Австрия, Дания, Финландия, Нидерландия, Португалия и Обединеното кралство) го посочват като единствена причина за регистрираните превишения
Значително подобрение на качеството на въздуха в Европа през последното десетилетие
Мерките за ограничаване на разпространението на коронавируса, въведени в повечето европейски държави през пролетта на 2020 г., са довели до значително ограничаване на емисиите на атмосферни замърсители най-вече от пътния транспорт, авиацията и международното корабоплаване.
Измерване концентрацията на прах във въздуха
Методи за пречистване на отпадъчни газове от азотни оксиди
B практиката терминът азотни оксиди (NOX) се използва за сумарните емисии на азотен оксид (NO) и азотен диоксид (NO2). Около 40% от емисиите на азотни оксиди от стационарни източници се генерират от котли в топлоелектрически централи.
ЕС предлага нови директиви за замърсяването на въздуха и третирането на градски отпадъчни води
Само по себе си замърсяването на атмосферния въздух води до преждевременната смърт на 300 000 европейци всяка година. Според Комисията предложените нови правила ще редуцират смъртността в резултат от нивата на основния замърсител фини прахови частици 2,5 (ФПЧ2,5), надвишаващи тези в насоките на Световната здравна организация (СЗО), с над 75% за десет години.
Пътният транспорт и битовото отопление продължават да са водещите замърсители на въздуха в ЕС
Пътният трафик е основен източник на замърсяване на атмосферния въздух в Западна и Северна Европа, като 6 държави (Австрия, Дания, Финландия, Нидерландия, Португалия и Обединеното кралство) го посочват като единствена причина за регистрираните превишения
Значително подобрение на качеството на въздуха в Европа през последното десетилетие
Мерките за ограничаване на разпространението на коронавируса, въведени в повечето европейски държави през пролетта на 2020 г., са довели до значително ограничаване на емисиите на атмосферни замърсители най-вече от пътния транспорт, авиацията и международното корабоплаване.
Системи за непрекъснат мониторинг на прахови частици
Прилагането на непрекъснат мониторинг на емисиите на прах от промишлените предприятия осигурява съответствие със законодателството и улеснява следенето на експлоатационните характеристики на инсталациите.